“ການທູດລາວ ກັບ ການພັດທະນາ” ແມ່ນຊຸດບົດຂຽນທີ່ເນັ້ນໃສ່ຜົນສຳເລັດຂອງການເຄື່ອນໄຫວຕ່າງ ປະເທດທີ່ປະກອບສ່ວນອັນສຳຄັນເຂົ້າໃນການພັດທະນາ ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ຂອງ ສາທາລະນະລັດ ປະຊາທິປະໄຕ ປະຊາຊົນລາວ ໃນໄລຍະຜ່ານມາ. ພ້ອມດຽວກັນກໍຈະຊີ້ໃຫ້ເຫັນເຖິງການຜັນຂະຫຍາຍ ແນວທາງນະໂຍບາຍຂອງພັກ-ລັດໃນແຕ່ລະໄລຍະ ຊຶ່ງສະແດງອອກໃນການເຄື່ອນໄຫວຕ່າງປະເທດ ແບບ
ກາຍະອິນຊີ ລະຫວ່າງ ກະຊວງການຕ່າງປະເທດກັບບັນດາກະຊວງ-ຂະແໜງການ ແລະທ້ອງຖິ່ນ. ເຖິງແນວ ໃດກໍຕາມ, ບົດນີ້ຈະບໍ່ໄດ້ລົງເລິກລະອຽດ ກ່ຽວກັບລັກສະນະກວມລວມຂອງການ ເຄື່ອນໄຫວການທູດຊຶ່ງມີ ຫລາກຫລາຍ ເປັນຕົ້ນແມ່ນ ການທູດລະດັບສຸດຍອດ (summit diplomacy), ການທູດດ້ານການເມືອງ-ຄວາມໝັ້ນຄົງ, ການທູດເສດຖະກິດ-ການຄ້າ, ການທູດປະຊາຊົນ, ການທູດວັດທະນະທຳ ແລະອື່ນໆ, ແຕ່ໃນຊຸດບົດຂຽນນີ້ຈະເນັ້ນໃສ່ ການເຄື່ອນໄຫວທີ່ປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການພັດທະນາ ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ ໂດຍການນຳເອົາບາງຕົວ ຢ່າງບາງໂຄງການໃຫຍ່ໆມາແບ່ງປັນໃຫ້ຊາບນຳກັນ. ການຂຽນແຕ່ລະບົດຈະອີງໃສ່ ປະສົບການສ່ວນຕົວແລະຂໍ້ມູນທີ່ ເກັບກຳຈາກຫລາຍແຫລ່ງທີ່ເຊື່ອຖືໄດ້. ສຳລັບບົດປະຖົມມະລືກນີ້ ໄດ້ເລືອກ ຂຽນກ່ຽວກັບ ລົດໄຟ ລາວ-ຈີນ ປະກອບ ສ່ວນເຮັດໃຫ້ໂຄງການສ້າງ ທາງລົດໄຟເຊື່ອມຕໍ່ລະຫວ່າງ ສິງກະໂປ-ຄຸນໝິງ ກາຍເປັນຈິງໄດ້ແນວໃດ ແລະຈະນຳເອົາ ຜົນປະໂຫຍດມາlສູ່ ສປປ ລາວ ແລະ ພາກພື້ນແນວໃດ?
ໃນປີ 1995, ທ່ານ ຄຳໄຕ ສີພັນດອນ, ໃນຖານະຫົວໜ້າລັດຖະບານ ໄດ້ເຂົ້າຮ່ວມກອງປະຊຸມ ສຸດຍອດຄັ້ງທຳອິດລະຫວ່າງ ອາຊຽນ ແລະ ກຳປູເຈຍ-ລາວ-ມຽນມາ ທີ່ ບາງກອກ ພາຍໃຕ້ຂອບການ ຮ່ວມມືພັດທະນາບັນດາປະເທດອ່າງແມ່ນໍ້າຂອງ (ASEAN Mekong Basin Development Cooperation). ໜຶ່ງໃນວາລະສຳຄັນທີ່ກອງປະຊຸມນີ້ໄດ້ປຶກສາຫາລືກັນກໍແມ່ນການຮ່ວມມື ພັດທະນາ ບັນດາປະເທດທີ່ນອນຢູ່ໃນພາກພື້ນ ອາຊີ ອາຄະເນ ໂດຍສະເພາະກໍແມ່ນສາມປະເທດ (ລາວ-ກຳປູເຈຍ-ມຽນມາ) ທີ່ຍັງເປັນຜູ້ສັງເກດການຂອງ ອາຊຽນ ຢູ່ນັ້ນໃຫ້ມີລະດັບການພັດທະນາ ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມສູງກວ່ານີ້. ໃນເວລາດຽວກັນ ກໍແມ່ນຄວາມພະຍາຍາມເຮັດໃຫ້ຄວາມແຕກໂຕນ ກັນທາງດ້ານການພັດທະນາລະຫວ່າງສະມາຊິກ ອາຊຽນເກົ່າ ແລະສາມປະເທດສັງເກດການຂອງ ອາຊຽນ ໃຫ້ນັບມື້ນັບຮັດແຄບເຂົ້າ. ນອນຢູ່ໃນວາລະການຮ່ວມມືພັດທະນາອ່າງແມ່ນໍ້າຂອງນີ້, ບັນດາຜູ້ນຳຕ່າງກໍເຫັນຄວາມສຳຄັນຂອງການພັດທະນາພື້ນຖານໂຄງລ່າງ ເປັນຕົ້ນແມ່ນເຊື່ອມຕໍ່ກັນ ທາງຖະໜົນແລະທາງລົດໄຟ. ສະເພາະທາງລົດໄຟ, ໃນໂອກາດກອງປະຊຸມ ສຸດຍອດ ອາຊຽນ ຄັ້ງທີ່ 5 ທີ່ ບາງກອກ, ປະເທດໄທ ບັນດາຜູ້ນຳ ອາຊຽນ ໄດ້ປຶກສາຫາລືແລະຕົກລົງຮັບຮອງເອົາໂຄງການ ສ້າງທາງລົດໄຟເລີ່ມຕົ້ນຈາກ ສິງກະໂປ ໄປຫາ ນະຄອນ ຄຸນໝິງ, ສປ ຈີນ ຊຶ່ງເປັນທີ່ຮູ້ກັນໃນຊື່ວ່າ ເສັ້ນທາງລົດໄຟເຊື່ອມຕໍ່ລະຫວ່າງ ສິງກະໂປ-ຄຸນໝິງ (Singapore-Kunming Rail Link ຫລື SKRL). ໂຄງການນີ້ແມ່ນຂໍ້ລິເລີ່ມຂອງ ທ່ານ ນາຍົກລັດຖະມົນຕີ ມະຫາເທຍ ໂມຮຳໝັດ (Mahathir Mohamad) ແຫ່ງ ມາເລເຊຍ. ຫລັງຈາກກອງປະຊຸມສຸດຍອດ ອາຊຽນ ຄັ້ງທີ 5 ສຳເລັດລົງແລ້ວ, ບັນດາຜູ້ນຳ ອາຊຽນ ກໍໄດ້ ເປີດກອງປະຊຸມສຸດຍອດອາຊຽນ ກັບ ລາວ, ກຳປູເຈຍ ແລະ ມຽນມາ. ໃນໂອກາດກອງປະຊຸມນັ້ນເອງ ອາຊຽນ ໄດ້ສະເໜີໂຄງການນີ້ແລະ ໄດ້ຊີ້ໃຫ້ເຫັນເຖິງ ເປົ້າໝາຍແລະຜົນປະໂຫຍດໃນຫລາຍດ້ານຂອງ ການເຊື່ອມຕໍ່ກັນຂອງເສັ້ນທາງລົດໄຟ ຕໍ່ ຜູ້ນຳຂອງ ລາວ, ກຳປູເຈຍ ແລະ ມຽນມາ ດັ່ງລຸ່ມນີ້:
ໂດຍ: ທ່ານທູດ ໄຊຍະການ ສີສຸວົງ
----------------------------------------------------